Thursday 27 May 2010

Long Lost Friend!!


ai...inilah long lost friend saya..hahahha...takdelah lost sangat pon..cume kitorang ni dok JB sama2, tapi after 2 years macam baru nak berjumpa.. we were roommates during our struggling final yer @ UTM, 5 years back... alolololo...dah tua rupanya kami.. tapi kami nampak comel, kan?? Nama dia Sharifah Balkis Syed Hamzah, orang Batu Pahat.. most people like to call her Akis, tapi saya panggil dia Sha.. hhahaha, Sha, aku promote ko nih!! bak 50 hengget!

Ini adalah detail Jejak Kasih kami....
Tarikh : 25 May 2010 - Selasa
Lokasi kejadian : Plaza Angsana, Johor Bahru.
Waktu Perjumpaan : Selepas waktu kerja Sha.. ( sebab saya penganggur)
Aktiviti : Jalan2 sambil bergosip.... =)


Well, dia kata dia dah sampai, soh jumpe kat Watson.. sambil berjalan2, mencari kelibat makcik ni.. woooo!!!! cantiknya!!!! dengan baju ala2 Mak Datin liplapliplap, tgh membuat pembayaran di kaunter pembayaran.. serentak memandang diri sendiri... dengan baju gunners, seluar jeans, snickers, dan beg silang?? alalallaal...selekehnye budak nama azie ni la... ala, dulik apa, yang penting menutup aurat dan comel!! wahhahaha...

Dah nama aktiviti berjalan2 sambil bergosip, kami pon jalan2 la.. makcik ni gila jubah rupanya sekarang... jadinya, setiap kedai yang ada jubah, pasti kami akan berhenti dan cik puan ni belek2 jubah2 yang harga paling murah 299... "ko tak minat ke zie".. dengan pantas menjawab.. "tak!!"
hohohoho... tak sesuwai la saya.. dah rr pendek, lagi mau pakai jubah pepanjang mencecah tanah... insyaALLAH, next time ye? i'll support you...


SMILE!!

tengah tawar menawar harga dengan tuan kedai....


Dah penat jalan2, tapi tak jumpe timbang!! wahahaha..apa kaitan timbang pulak ni?? takdelah, Sha kata berat dia dah lebih 50.. mestilah saya tak percaya, badan lebih kurang sama je dengan saya, boleh kata berat lebih 50? haissh.... saya bangkang.. dia pon kata, jomlah carik timbang, aku buktikan... ececece.... siap nak buktikan on the spot tuh.. tapi cam takdelah pulak mesin timbang tuh, last2 Sha cakap.. "Zie, ko nak karaoke tak?" wahahahaa...saya on jek!! ok gak, walaupon selama ni hanya menyanyi2 sambil mandi dalam bilik air jek...


Tara!!!! inilah tempat Sha membuang RM5 untuk berkaraoke menghiburkan hati... SUARA OK! Walaupon suara saya tak OK, dulik apa, cuma Sha jelah kene tahan dengar suara 'merdu' saya tuh... hehehhe..ala, saya ambik 2 lagu jek..



Sha sedang khusyuk memilih lagu...PILIH..PILIH....


Menghayati lirik!! Lagu apa eh masa ni?? Lagu Ella ke yang Rela tuh??

Tapi kan Sha, serius la sore ko sedap... taktau lak aku..sebab ko tak join Afnie pon masuk koir masa kat UTM dulu?? rugi aku tak rakam, tak teringat lak!!!


Hahahhaa..ini adalah budak perosak lagu!!! horrible!! sian ko Sha kene dengar..ala, bukan selalu pon..hehhehee..



daaaa....last pic taken before Sha sang the last song! lagu omputih!!! Whitney Houstan tau!! terpana ku seketika, sampai tak terambik gamba ko menghayati lagu tuh.. hehehe.. Neway, pas abis 5 hengget tu, kitorang turun solat.. uhuuhuh, sudah magrib ye kawan2.. jangan follo nyanyi2 waktu dah nak magrib ni lenkali tau!!!!

Tak sempat nak makan sama2 sebab Sha need to rush back, her friends nak pinjam kereta ambik membe sakit kat spital.. but, i do tapau Nasi Ayam Penyet kat food court bawah before heading back home.. oh lupe!!! Angsana sekarang dah pakai pintu palang otomatik tuh!! menyusahkan saya jek, sebab kene bukak pintu, disebabkan tingkap encik Boyfie tak dapat diturunkan....

Neway, Ahad ni saya ngan Sha plan nak g Melaka, Pah's wedding.. InsyaALLAH, together with another friend.. hehehe, leh sambung gosip lagi!!!! =)

Lapar nih.. nak makan keladi gorang yang telah digoreng oleh si Gemok!!! daaaa...

3 comments:

  1. wah azie bukan main lagi promote aku eh....xyah la promote2...nothing special...best la dpt kuar ngn ko setelah kian lame xjumpe...last jumpa 3 years ago...dlm gambar pon terserlah aku lg besar dr ko...tp aku dah kurang makan...oh mlm tu lepas amik member kpd member aku..ktorg terus p bomba larkin n melantak...so aku order benda yg same ngn ko...nasi ayam penyet...tp ayam x abis n tapau bg budak umah makan....insyaAllah see u this sunday n kt p melaka yer....cant wait the day...

    alhamdulillah akhirnya ade gak kawan yg nak gie...love u (opss terlebih sudah)

    ReplyDelete
  2. eh, pah dah nak kawen?
    la..tatau pon..

    ReplyDelete
  3. Quiyah : aah, pah nye side this sunday, the other site the other week kot.. rasanya dalam FB dia ada kot.. =)

    Sha : Sesekali berkorban untuk kawan.. heheh.. ok pe aku promote, manatau ade yang berkenan, boleh ikut jejak langkah Pah..muahahhaa...

    ReplyDelete