Thursday 27 May 2010

AYAT NI SPECIAL UNTUK KO...

Waaa...this entry is specially dedicated to whom give this very touchable quote for me... ( eh..ni consider quote eh??) She emailed me this nicely wrote 'poem' on Wed, May 26, 2010 1:11:54 PM which is yesterday morning... subjek untuk emel adalah title untuk entri saya ini..

I did replied the email with this .. "
it did touch my heart yang keras itu... " --> sebab dia selalu kata saya seorang budak yang degil, keras kepala... ngehngeh... tapi saya selalu cakap tu bukan degil la, tu TEGAS!!! Hohohoho, terus keluar tulisan yang berhuruf besar!! Tapi degil2 saya, saya baik, kan?? dan dia juga selalu cakap.."walaupon cik azie ni keras hati, tapi masih ada lagi bahagian yang lembot!" wahahahah...saya pon manusia biasalah, tak banyak, mesti sikit akan ade touching2 tau.. even tak selalu touching macam awak!! =)

Siapakah dia ni? budak ni sebaya dengan Gemok, adik saya yang second last itu.. saya kenal dia masa kat surau nak solat Zuhur, first day saya masuk keje.. 18 Jun 2007, which is 3 years ago.. Masa tu dia sedang memegang kain telekung..

"Baru masuk, kan? Sekali dengan Alia?"
saya angguk dan senyum...
"siapa nama?"

"Raziana, panggil azie aje"
.. skema kan jawapan itu??
" oo, saya Iza.. umur berapa? iza 21, tapi badan besar" hehehhe...comel jek ayat tu..
"24 dah", senyum lagi...
"nak kene panggil akak ke?"
"tak kisah.."


So, start from that simple and short conversation, kami jadik kawan...the age different doesn't mean kitorang takleh get along.. dan dia tak panggil saya kakak pon.. tak sesuai eh? sebab memang dia besar dan tinggi dari saya... hehehe..start dari ofis kat depan NJ1, then dia kena pindah new building NJ2, am still remain kat NJ1, sampailah dia kene pindah new office on the first floor at NJ2 building, and am moving to the ground floor of NJ2 building..

Sangat2 banyak kisah2 yang best dan tak best jadik dalam hidup kitorang, sepanjang 3 tahun saya kerja kat sana.. and dia sangat2 tak kasik saya berhenti keje masa saya cakap ngan dia saya nak resign..awak pon tau kan saya ni keras kepala.. if i say no, the answer is still no...no matter what... bukan saya tanak dengar nasihat or pandangan orang lain, but i did stick with the decision, long time ago.. i need to move on.. new phase of life... =)

Her name is Norizzati Minen.. Orang2 kat opis panggil dia Izzati, Izza, Adik.. Nak tau kenapa dia selalu touching2?? maybe sebab paling utama adalah kerana dia anak bongsu kot... manja tu kompem2 la kan??
Ni masa kat ofis dia, NJ2 Ground Floor...

Masa nak g majlis nikah Puan Ayu kat Pekan Nanas, Pontian.. Hujan lebat, ambik gamba la dulu..

@mcD Perling, kakak Mei Siew belanja makan..

masa ni jiwa kacau kan? g makan kat Awana ngan kawan2 Production..

Even saya dah tak keje sana, kita still masih boleh buat karangan/esei sekolah menengah lagi kan?? cuma kadang2 saya lambat reply la...

Pesan kak azie comel untuk cik izza cantik...

1- Jangan tinggal solat , jangan solat lambat2...
2- Be tough!! take all the burden / problem as the challenge!! u'll never know until u try!
3- Jangan touching2 beb!! lupakan LO, Mr EGG is always there for you!! cherish him...
4- Ingat and sayang cik aziecomel ni selalu,ok??

Take care of yourself....Ingat...ALLAH MAHA BERKUASA...

No comments:

Post a Comment