Monday 9 May 2011

Makcik Yang Menggembirakan Hati





Suatu pagi Isnin Yang Blues.....






Mood :
Kurang best --> perubahan hormon.. a bit stress...



Situasi :
Makcik beli suratkhabar Metro dan Berita Harian... Sambil menyeluk beg duit beliau mencari duit tiga ringgit..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Makcik : Awak dah habis belajar ye? dah keje?
Azzie : Mengangguk saja.. ( beri senyuman juge even mood tidak baik )



Makcik : Sebaya dengan anak makcik la..Nabila..
Azzie : Nabila?? Nabila mana,cik? ( ok, serius muke blur..terpinga2 tak kenal)



Makcik : Ohhh, bukan agaknye.. sebaya dengan kakak awak la tu...Awak yang bongsu la ni?
Azzie : Errr...tak cik... saya yang kakak la... saya tahun 83.. ( haaa, hambik kuar pulak tahun bile lahir, kantoi sudah tua )




Makcik : Ohhhh, yang tahun 85 la ye??
Azzie : Kalau tahun 85 sama dengan adik saya yang lelaki..



Makcik : Bukan2... tahun 86 la tu..tahun 85 tu sebaya dengan anak lelaki cik, Saiful.. cik kenal yang tu...muka awak budak2 lagi, cik ingat yang kecik sekali...
Azzie : Ohh... sebaya dengan Nadzirah le.. ( membetulkan fakta makcik itu )





teeeeeeeeeetttttttttttt...makcik membayar duit suratkhabar dan meninggalkan saya dengan senyuman... gaggagaga...mekasih makcik telah buat mood saya sedikit OK di pagi hari Isnin yang blues ini...




Itulah kisah makcik yang saya tatau nama...esok2 la kita berkenalan dengan beliau ye??



No comments:

Post a Comment