Saturday 14 May 2011

Bulan Mei ~ Bulan Hari Hari

yuhuuuuuuuu.... lama sudah tidak membebel... internet problem + encik lappy yang suke hang2, rasa nak campak laut jadik tukun kasik ikan makan aje.... hohohoohh..esok dah pertengahan bulan Mei.. cepatnye kan masa berlalu??? for the past few weeks ni, banyak rupenye hari2 yang disambut kan???? meh2 kita tengok apa yang telah berlaku meh???






1 Mei ~~ Hari Pekerja


Disebabkan saya tak bekerja, saya takdelah rasa pon ke'best'an nye bercuti di hari 1 Mei ini..

Selamat Hari Pekerja untuk anda2 semua yang berkerjaya.... apa eh moto hari pekerja?? apa yang saya pasti mesti ada 1-1 tuh... hahahaha....


--------------------------------------------------------------------------------------


7 Mei ~~ Hari Bomba


Ngehngehngeh....tak pernah tau pon wujud hari untuk meraikan bomba.... sangat le tidak mengikuti perkembangan semasa rupanya... semoga abang2 bomba terus cemerlang padamkan api ye???



-------------------------------------------------------------------------------------


8 Mei ~~ Hari Ibu



Ibu, Ibu, Engkaulah Ratu Hatiku,

Bila Ku Berduka, Engkau Hiburkan Selalu....




Masa kecik2 lagu ini popular amat kan?? now ni pon dah jadik popular semula kat TV... bagi saya. hari2 adalah Hari Ibu.. tapi kita declare setiap Ahad minggu kedua dalam bulan Mei adalah Hari Ibu... so, tahun ni, 8 Mei 2011 adalah tarikh Hari Ibu disambut... Azie doakan mak sentiasa berada dalam redha Ilahi...




ala mak, nape nak tak pandang kamera......lagi sekali, lagi sekali...


hah......kan comel..... sayang mak...muahhhhhh...



Buat
kawan2 yang dah jadik mama, mommy, ibu, emak, ummi, bonda... wish ya all the very best untuk terus mendidik dan melahirkan lebih ramai lagi umat Muhammad yang cemerlang dunia akhirat... saya pon harap saya boleh jadi seorang ibu yang baik untuk anak2 suatu hari nanti.. sile doakan saye ye?? =p




Sile sayangi emak anda selagi hayat mereka masih ada... buat mereka yang telah kehilangan emak mereka, sama2 kita sedekahkan AL-FATIHAH ye???? semoga roh mereka sentiasa tenang di alam sana... Amin..



-------------------------------------------------------------------------------------

12 Mei ~ Hari Jururawat



Ni pon saya tak pernah tau ada wujudnya .... buat misi2@nurse yang comey2, cantik2 tu, Happy Nurse's Day... errrr...hari doktor takde eh?? Nape tak buat Hari Hospital eh?? Saya cadangkan kalau ade Hari Hospital, boleh dapat free treatment a.k.a hari tanpa bil... mesti ramai orang tunggu Hari Hospital ni untuk sakit kan?? hihihihh..



.......................................................................
.......................................................................



Itu adalah hari2 yang dah lepas.... the next hari adalah ~~


16 Mei ~~ Hari Guru



"Kami guru Malaysia..." --> saya suke tgk cikgu2 saya nyanyi lagu ni ramai2 bila hari guru kat sekolah... terima kasih buat semua cikgu2 yang pernah ajar saya sejak dari sekolah tadika sampailah saya masuk universiti.... setiap orang mesti ade cikgu feveret kan??? ini bukan pilih kasih... tapi cikgu feveret saya ni memang sangat best.. will stori to u later ya?? i lost his phone number as i lost my handphone... saya masih menjejaki lagi nombo telefon beliau, sebab saya mmg tak pernah missed untuk call dan ucap Selamat Hari Guru setiap 16 Mei.. =p



------------------------------------------------------------------------------------


17 Mei ~~ Besday Arep... hoohohh, Hari Wesak



My little brother, Mohamad Rifhan a.k.a arep born on this date 26 tahun yang dulu... happy besday bro...may happiness will always be by your side..kumpul duit cepat, nnt mak masuk meminang Pah Bedah tu untuk kamu... ngehngehngeh....




Also Hari Wesak... memang 1705 fix date untuk Hari Wesak eh?? so, declare cuti...selamat bercuti dan Selamat Hari Wesak untuk merela yang sambut... am not sure which race yang sambut?? Buddha eh??



........................................................
........................................................




Ada lagi ke hari2 yang disambut bulan Mei ni? itu aje kot.... maybe saya boleh tambah.. bulan Mei biasa adalah final UCL every year, which is Man U will face Barca at Wembley on 29 May this year... eventho both were not my team, i'll watch the game~~~



daaaaa.....bulan depan bulan Jun adalah ulangtahun kelahiran saya.... hohohoh.... sudah tua!!!!


2 comments:

  1. wah... tak tahu pun ada hari lain dalam bulan mei selain hari pekerja, hari ibu dan hari guru(itupun dah lupa2)hehehhe

    ReplyDelete
  2. hah....tula cik suri... saya missed out satu hari lagi... Hari Belia which is on 15 Mei... hahahhaa.... sangat hari2 kan bulan Mei ni??

    ReplyDelete